۱۳۸۵ دی ۲۵, دوشنبه

دو دقیقه بجای دو سا عت

ماشین گردباف مدل FS 2.0 شرکت Mayer & Cie اولین ماشین دورو سیلندری است که قادر است عملیات بافت مجدد را ٫پس از نخ پارگی بطور اتوماتیک و با حمایت سینکر به انجام رساند. این ماشین گردباف که در نمایشگاه ITMA سال ۲۰۰۳ میلادی معرفی گردید٬ دامنه وسیعی از پوشاک اعم از پوشاک مردانه ٬ زنانه و بچگانه را پوشش می دهد. این ماشین قادر است بکمک سینکر های بخصوصی که بر روی سیلند نصب شده است و از آنها قبلا در ماشینهای سری Relanit استفاده شد٬ه است٬ در هنگام نخ پارگی ٬ حلقه را در موقعیت خود نگه دارد. بدین طریق عملیات بافت می تواند بطور خودکار و پس از ترمیم نخ پارگی دنبال شود.

در ماشین های دو روسیلندر ریب معمولی ٬ نخ پارگی باعث اتلاف وقت بسیار برای قرار گرفتن حلقه های احتمالی افتاده از سر سوزن توسط اپراتور دستگاه و راه اندازی مجدد ماشین میشود. لذا استفاده از مدل FS 2.0 موجب کاهش اتلاف وقت ٬ افزایش میزان تولید و کاهش زحمت اپراتور می شود. گاهی اوقات رفع مشکل ناشی از نخ پارگی که بر روی ماشین های دو رو سیلندر ریب معمولی در عرض چند ساعت انجام می شود ٬ بر روی این ماشین در چند دقیقه امکان پذیر است.

در ماشین های یکرو سیلندر حلقه ها توسط سینکر در سطحی بین دو حلقه سوزن نگه داشته میشود که به آن حلقه سینکر اطلاق میشود. اما در ماشین های دو روسیلندر ریب ٬ حلقه های پشت و رو متناوب ٬ یکی پس از دیگری قرار دارند که توسط یک حلقه سینکر به هم ارتباط پیدا می کنند. این حلقه های سینکر در ماشین های دو رو سیندر ریب FS 2.0 با الهام از ایده ماشین های یکرو سیلندر در قابلیت نگهداری حلقه ها بر روی سینکر ٬ در طی بالا رفتن سوزن برای عملیات ناک اور ٬ محافظت و نگهداری می شوند. این بدان معنی است که مانند ماشین های یکرو سیلندر ٬ پس از نخ پارگی عملیات بافت بسرعت و سادگی میتواند بطور خودکار شروع گردد.این ماشین با قطر های ۱۴ تا ۳۴ اینچ و گیج ۱۰ تا ۱۶ و نیز گیج ۱۸ و ۲۰ به بازار عرضه میشود.

هیچ نظری موجود نیست: